Atoumane Diagne ha estat presentat aquest matí com a jugador del Hiopos Lleida després de quatre temporades al Leyma Coruña, amb qui va aconseguir l’ascens la mateixa temporada que l’equip lleidatà.


El director esportiu Joaquín Prado ha mostrat la seva satisfacció per l’arribada del nou jugador: “Estem molt contents de tenir a Atou amb nosaltres”. El jugador es va formar a un planter molt consolidat com és la del Barça, i ha demostrat un creixement constant en la seva trajectòria. Després d’un pas per Limoges, Atou ha jugat les darreres quatre temporades a la Corunya, progressant des de la Primera FEB fins a l’ACB, on la temporada passada va oferir un rendiment molt sòlid. Amb només 26 anys, ja és considerat un jugador consolidat en la categoria, però amb un marge de creixement important. Prado en destaca el seu perfil com a “cinc amb bona mobilitat, capacitat per córrer la pista, jugar al rol, per damunt del cèrcol i intimidar”, unes qualitats que s’adapten perfectament als esquemes de l’equip. A més, no necessita adaptació a la competició, ja que coneix la lliga espanyola a la perfecció.

Per la seva banda, Atoumane Diagne ha expressat la seva alegria per aquest nou repte: “Estic molt content d’estar aquí i molt il·lusionat per començar amb l’equip i viure el Barris Nord”. El jugador reconeix que la seva experiència com a rival al nostre pavelló va influir en la seva decisió: “Fa molts anys que vinc a jugar aquí com a visitant i sempre ha estat una pista complicada, amb una afició que anima fins al final”. També ha destacat la similitud entre la seva trajectòria i la del club, recordant que tots dos van ascendir a l’ACB el mateix any.

Sobre el sistema de joc de Gerard, es mostra molt convençut: “Em veig molt bé dins del sistema de Gerard, que vol un joc intens, ràpid, corrent molt”. Finalment, pel que fa als objectius de l’equip, Diagne ho té clar: “Sempre cal ser ambiciós. Primer, mantenir-se a la lliga, i si podem fer alguna cosa més, encantats”.